02.06.2026: Efter lang tids forhandlinger får Danmark nu en ny regering. Vel nok den mest moderate, Danmark kunne få.
Vi lever i en tid, hvor stærke kræfter vil splitte os, mure os inde og gøre os bange. De stemmer skal vi ikke lytte til. Derfor har Moderaterne insisteret på en regering, der bygger på det modsatte: Troen på, at Danmark bliver stærkere, når vi møder forandringer med nysgerrighed frem for frygt. Når vi ser muligheder, hvor andre ser begrænsninger. Når vi bygger broer, hvor andre graver grøfter. Derfor er vi stolte af at præsentere et fremsynet, ansvarligt og ambitiøst regeringsgrundlag med tydelige moderate aftryk.