/
Firkløverregeringen – mest mulig midte
NYHED
02.06.2026

Firkløverregeringen

- Mest mulig midterpolitik

Efter lang tids forhandlinger får Danmark nu en ny regering. Vel nok den mest moderate, Danmark kunne få.

Vi lever i en tid, hvor stærke kræfter vil splitte os, mure os inde og gøre os bange. De stemmer skal vi ikke lytte til. Derfor har Moderaterne insisteret på en regering, der bygger på det modsatte: Troen på, at Danmark bliver stærkere, når vi møder forandringer med nysgerrighed frem for frygt. Når vi ser muligheder, hvor andre ser begrænsninger. Når vi bygger broer, hvor andre graver grøfter.

Derfor er vi stolte af at præsentere et fremsynet, ansvarligt og ambitiøst regeringsgrundlag med tydelige moderate aftryk.

Vi er særligt stolte af historiske store skatte- og afgiftslettelser, som styrker både danskernes privatøkonomi og dansk erhvervslivs konkurrenceevne. Vi er stolte af at vi både investerer massivt i velfærden, samtidig med at vi sætter den fri fra mange af de statslige bindinger. Vi er stolte af at vi værner om motoren i dansk økonomi, velfærdsforliget, samtidig med at vi tuner og smører den, så friheden til at skrue op eller ned i løbet af arbejdslivet bliver nemmere.

I Moderaterne tror vi på uddannelse, forskning og innovation. På stærke virksomheder, der skaber velstand og arbejdspladser. På en grøn omstilling, der gør Danmark rigere, stærkere og mere sikkert.

Vi tror mere på marker med plads til både natur og grøn omstilling end på sprøjtegift og fossile brændstoffer. Vi tror på, at vi ved at bringe parterne sammen, kan komme længere med ambitiøse omstillinger af blandt andet vores stærke fødevareerhverv, end ved blot at lade hårdt støde mod hårdt. Og vi tror mere på at lade idéer, virksomheder, forskning og talent finde vej til Danmark end på at føre regneark over menneskers tro.

Firkløverregeringen er først og fremmest en samarbejdende regering. Ambitionen er ikke at samle en blok, men at samle Danmark.

Derfor rækker vi hånden ud til alle, der vil være med til at skabe løsninger. Til alle, der vil tage ansvar. Til alle, der tror mere på fremskridt end på frygt.

For vi har mere at samles om, end vi har at skændes om.

Danmark står stærkest, når vi står sammen.

Derfor er Firkløverregeringen den mest moderate regering, Danmark kunne få.

Seneste nyt