NYHED
03.06.2026
Fire moderate ministre i Firkløverregeringen
I dag er en glædens dag.
Vi er glade og begejstrede for, at fire moderate ministre i dag træder til i firkløverregeringen. Der er i alt udpeget 21 ministre, hvor Moderaterne har fået afgørende og vigtige poster for partiet.
- Lars Løkke Rasmussen fortsætter som udenrigsminister.
- Jakob Engel-Schmidt forlader posten som kulturminister og bliver skatte- og vækstminister.
- Christina Egelund fortsætter ligeledes i rollen som forsknings-, uddannelses- og digitaliseringsminister.
- Monika Rubin er ny socialminister og minister for nordisk samarbejde.
Moderaterne har fået besat folketingsgruppen med masser af dygtige politikere – gengangere såvel som nyvalgte. Vi er stolte af, at vi har så mange engagerede og kompetente politikere, vi kan indsætte i nogle af landets vigtigste embeder.
Vi glæder os til at følge de fire ministre og resten af gruppen i arbejdet.